×

Norwegian City Break Day 1

Muzyka: tu

Norwegia to kraj położony na północy Europy na półwyspie skandynawskim granicząca ze Szwecją, Danią (granica morska), Finlandią i Rosją. Jest najsłabiej zaludnionym krajem Europy zaraz po Islandii, z populacją 5mln 200tyś. Znana jest m.in. z charakterystycznych zatok zwanych fiordami i długiej linii brzegowej 20 tys km. Norwegia jest monarchią konstytucyjną i ma własnego króla. Władza wykonawcza spoczywa jednak w rękach rządu i premiera.
Jest także krajem wysoko rozwiniętym z jednym z najniższym wskaźników bezrobocia w Europie.
Nie jest jednak członkiem Unii Europejskiej.

Na koniec maja a więc podczas Spring Bank Holiday w UK miałam przyjemność wybrać się z moim facetem właśnie do Norwegii na kilka dni.
Bardzo chciałam zrobić post o tej wyprawie od razu, ale okazało się że zdjęć jest taki ogrom, że będę je musiała podzielić na 4, może nawet 5 osobnych wpisów. Zawsze brakowało mi czasu aby przysiąść i zrobić selekcję, podzielić dni naszej wyprawy na kolejne wpisy ale nareszcie udało się.

Wszystkich ciekawych wyjazdu do Norwegii zapewnię, że jest to tak piękny i czysty kraj, że warto go zobaczyć na własne oczy. Przyroda do złudzenia przypomina Polskę. Krajobraz jest często górzysty, skalisty, pełen wody pod każdą postacią, czysty, zielony, tętniący życiem.
Nie byłam na Mazurach więc nie mogę porównać tej ilości wody, którą tam widziałam z naszym krajem, ale uwierzcie mi, że jest jej wbród na każdym kroku. Jeśli nie jest to jezioro, rzeka, potoczek, wodospad to będzie to morze.

W Norwegii panowała właśnie wiosna więc mogłam ją przeżyć po raz drugi tego roku! Kwitły konwalie, poziomki, bzy - cudowne przeżycie móc to widzieć po raz drugi. Wiosnenna przyroda, która się rodzi do życia to jeden z najpiękniejszych obrazów czterech pór roku!

Na chodniku, czy ulicy nie zobaczycie nawet papierka, jest tam taki ład i porządek jaki chciałoby się widzieć wszędzie dokoła. Nawet podczas pieszych wędrówek nie zobaczyłam ani jednego śmiecia rzuconego ot tak sobie gdzieś w trawę. I robi to wrażenie, bo w Polsce czy w UK nie jest to codziennością, niestety. Pod tym względem mamy się czego uczyć od Norwegów.

Jedynym minusem wizyty w Norwegii są wysokie ceny towarów i usług, dlatego też na zakupy spożywcze wybraliśmy się z naszymi znajomymi do Szwecji, bo jest tam taniej.
Dużo ludzi idzie tym samym śladem i większe zapasy robi właśnie tam, u 'sąsiadów'.

Przylecieliśmy wieczornym lotem, a zwiedzanie zaczęliśmy od następnego dnia rano.
W tym wpisie zobaczycie zdjęcia z wzgórza Hjelmkollen, nieopodal którego znajduje się granica Norwesko-Szwedzka. Granicę wyznacza jednen z mostów widoczny na zdjęciach. Zobaczycie również Park Elgafossen, w którym znajduje się piękny wodospad. To nie były wszystkie atrakcje tego dnia, kolejne zdjęcia ukażą się u mnie niebawem. A teraz zapraszam już do galerii.

Tak wyglądają Norweskie domki i ich okolice, żadnych płotów, siatek i szczekających psów, tylko   przestrzeń, wolność i open space, czyli otwarta przestrzeń

Ktoś jest szczęściarzem mając swój własny staw z rybkami, relaks, odpoczynek i ten widok...

Widok ze szczutu Hjelmkollen -  w połowie mostu znajduje się Szwedzko-Norweska granica państw

Turyści stawiają takie oto wieże z kamyków, mając nadzieję na kolejne odwiedziny tego miejsca

Widok rzeczywiście robi wrażenie, a rzeka wpływa do morza. Mieliśmy szczęście że było słonecznie

Do Parku Elgafossen, której główną atrakcją jest wodospad wybraliśmy się autem. Cudne miejsce!

17 komentarzy:

1. Uwielbiam Norwegię, bardzo chciałabym tam pojechać i zobaczyć wszystko na własne oczy!

Ruda Urodowo - alternatywnie i o urodzie.

OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne zdjęcia i cudowne miejsce.
    www.sylwiaszewczyk.com

3. Odkąd przeczytałam Sagę o Ludziach Lodu, czyli od 2001 roku zakochałam się w opisach Norwegii, widziałam kilka fotek znajomych,ale te Twoje sprawiają, że chcę się tam być.
    Gdyby nie język i dosyć niskie temperatury to mogłabym tam zamieszkać :)
    Super mieliście wyjazd, wrzucaj jak najwięcej fotek, bo mi się nie znudzi.
    Pozdrawiam

OdpowiedzUsuń
  4. Cudny kraj a Przyroda zapiera dech w piersiach! Wpisow bedzie okolo 5 musze to tak podzielic bo za duzo Mam do poopowiedzenia I Pokazania. Dziekuje Za odwiedziny I komentarze, mozecie liczyc Na wiecej wkrotce Pzdr X

5. Zdjęcia robią wrażenie. Jest tam cudnie, mosty, rzeka, góry, wrzucaj więcej fotek, mało kto tam jeździ, a jest co podziwiać

6. Ale tam pięknie, miejsce warte odwiedzin a nawet powracania. Czekam na kolejną fotorelację.

OdpowiedzUsuń
  7. Jak dobrze że istnieją jeszcze blogi z których można się czegoś nauczyć i coś wynieść! :p

8. Bardzo mi miło za taką opinię Sia, Marzenna Anna Walczak, BJJ i Jeanette GLoves. Wiadomo, krótka notka wstępu i własnych wrażeń jest niezasąpiona jeśli oprócz galerii zdjęć chcemy przekazać rónież jakąś treść. Zawsze staram się dodać coś od siebie, bo tylko wtedy nasza opowieść jest autentyczna, żywa i prawdziwa. Wszystkie moje turystyczne, poradnikowe, modowe, bądź kosmetyczne, czy kulinarne wpisy mają tą moją cząstkę siebie, dlatego serdecznie zapraszam do ponownych odwiedzin i zajrzenia do poprzednich wpisów. Udanego weekendu życzę moim odwiedzającym i komentującym! Do zobaczenia wkrótce :D

9. Piękne widoki. A Wy tacy wakacyjni i wypoczęci.

OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowity i ciekawy post kochana !! Uwielbiam takie urozmaicenie na blogach <3
    Nie byłam w Norwegii, ale po Twoim poście nie mogę przestać myśleć o wyjeżdzie właśnie tam. Niesamowita przyroda, cudowne widoki, człowiek dopiero w takich miejscach docenia bogactwo natury !! Genialne zdjęcia i opisy kochana, chcę jeszcze !!!

Buziaki :***

OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładne, słoneczne zdjęcia! :) Będzie wspaniała pamiątka... A właściwie - już jest! Rewelacyjnie!

Pozdrawiam cieplutko! :*

12. Ja jestem Norwegią dosłownie oczarowana! Już samo to że mogłam tam przeżyć wiosnę drugi raz tego roku było mega przeżyciem, pogoda wspaniała a widoki zapierające dech w piersi. Do tego w Norwegii przeżyłam moją osobistą i prywatną wziosłą chwilę, tym bardziej będę do tego kraju wracać myślami z dużym sentymentem :) Chciałabym kiedyś zobaczyć też fiordy, ale to plan już na kolejną wyprawę. Ściskam kochana xxx

OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda cudownie! Bardzo chciałabym kiedyś polecieć i zobaczyć na własne oczy. Uwielbiam takie krajobrazy. Kto wie może kiedyś. Na razie zostaje mi podziwiać na zdjęciach. Btw piękne fotki i świetnie razem wyglądacie ;)

14. Słyszałam o Norwegii już wiele dobrego. Niestety kwestia horendalnie wysokich cen wciąż przewija się we wszystkich opowieściach...

15. Mój kochany kraj! Mieszkam już kilka lat i raczej do PL nie wrócę. Tym bardziej że chcę kupić dom w kredycie. Panowie doradcy z Motty.no mi w tej kwestii pomagają i mam nadzieję, że otrzymam pozytywną odpowiedź od banku :)